вторник, 17 юли 2018 г.

Българският пазар за интериорни врати

Клиентите стават все по-претенциозни и критериите им непрекъснато се завишават. Това означава, че всяка ниша на пазара трябва да се обогатява непрестанно. Развитието е много важно и търговията с врати също спада към този списък.
Независимо какви са вратите – пожароустойчиви, интериорни или входни, българското производство не е достатъчно за да задоволи потребителите. От години се внасят чужди стоки, между които китайски и европейски.

Малко са българските фирми, които се занимават с производство на интериорни и входни врати. Борман е една от тях. Голяма част от тяхната продукция е предназначена за износ към ЕС. Не се знае дали има разлика в качеството между продуктите, които са предназначени за българския пазар и тези за чужбина, но е ясно, че се набляга предимно на износа. На чуждия пазар вратите се продават по-скъпо, въпреки че има транспортни и други разходи. Печалбата от тях е по-голяма.

По този начин чуждите компании получават по-добри условия за нашия пазар. От Борман осъществяват и внос от Полша, Германия, Турция, Италия... Те имат много големи производствени цехове и могат без проблем да произвеждат хиляди врати за много кратък период от време. Така те имат възможност да продават продуктите си на много ниски и конкурентни цени. Материалите им са много качествени, а голямото разнообразие от варианти може да задоволи всички изисквания на клиентите.

Само някои китайски врати правят изключение. При тях качеството е доста съмнително, въпреки че външния им вид може да изглежда привлекателен. Те обикновено са с по-ниски цени и това ги прави предпочитани от клиентите, които в последствие се чувстват излъгани. За годините в които съществува и работи, Борман не е внасяла китайски врати.

Някои от специално-предназначените врати, като противоударни, противопожарни и т.н, въобще не се произвеждат в страната ни. За тяхното производство се изискват специфични процеси, за които нямаме необходимото оборудване. Тези врати са с по-ограничен избор, а търсенето им е много по-малко, отколкото това на входните и интериорните врати.

Външната и вътрешната икономика в страната не е основен фактор, от който зависи избора на клиентите, относно вратите. „Изберете българското“ също не е толкова търсена фраза в този сектор. Потребителите се интересуват от най-доброто съотношение между цена и качество и по-рядко се гледат страната производител.
Конкуренцията е много голяма и това дава възможност за по-голямо разнообразие от модели. Качеството непрекъснато се усъвършенства, а цените стават все по-ниски. Вратите не се купуват ден за ден и се считат за дълготрайна инвестиция, затова повечето от клиентите предпочитат да закупят възможно най-доброто, което са в състояние да си позволят.